    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zagubiona faktura za towar
    Date: Thu, 25 Mar 2010 21:29:26 +0100

    On Thu, 25 Mar 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    [...zapętlić...]

    > Ale nie ma na to dowodów.

    Czytałeś kiedyś Ordynację, w szczególności art.180?

    Bądź łaskaw rozdzielić *uprawnienia* prowadzącego DG, w tym do
    zaliczania w koszty i rozliczania VAT, od (ewentualnego)
    *postępowania* w tej sprawie.
    Teza, że nie ma *żadnego* dowodu, iż ta faktura istniała, jest
    (kierując się opisem stanu faktycznego, znaczy że opis jest
    wiarygodny) dość... powiedzmy: oryginalna.

    > Ale nie ma na to dowodów.

    Bo Ty tak twierdzisz?
    Sprzedawca, wezwany takim zgrabnym drukiem, z listą artykułów
    KKS, też zaprzeczy? ;>
    Jedyne ryzyko jest takie, ze zawału dostanie, jak poczyta
    ile grozi za poszczególne pozycje w liście :> (dostałem kiedyś
    cóś takiego ;)), ale nawet wtedy jest szansa że wpisał
    do ewidencji sprzedaży i ma kopię... :P

    > Ale wystawioną w marcu, a towar zaksięgowany w lutym.

    Pozostaje zduplikować pytanie Toma: "no i?" :]

    > Ale nie chodzi o tym, a rodzaj zdarzenia. Minister opisał co robić, jak
    > towar dotrze, a faktura jeszcze idzie, ale JEST.

    Masz chyba ten sam problem w rozumowaniu, który wykazałeś przy
    okazji "zdalnego" wystawiania faktur, mieszając ze sobą fakt
    "naciśnięcia klawisza" z faktem "wydrukowania".

    A niby *SKĄD TY TO WIESZ ŻE ONA JEST*, skoro jej NIE MASZ w ręku, hę?
    "Jest dokumentowana", w kontekście "ale jej nie ma", trzeba czytać
    jako "powinna być dokumentowana".

    > A ja mam taki
    > przypadek, że faktura, którą będę miał, powstała dopiero w marcu.

    A to kogoś wzrusza?
    Bo mi się wydawało, że KPiR dokumentuje "zdarzenia gospodarcze", i ma
    to być zrobione na podstawie prawidłowych dokumentów.
    Mam "zdarzenie" (z lutego, tak?), mam prawidłowy dokument (z marca,
    jak dobrze rozumiem) ... coś jeszcze trzeba, o czym zapomniałem? ;)
    (opis pomijam, jako rzecz oczywistą "z przepisu").

    [...]
    > No więc pytam: Czy to oznacza, że muszę każdą fakturę towarową opisywać?

    A co to jest "opis" w rozumieniu pytania które teraz zadajesz?
    Bo opis o który idzie W PRZYPADKU BRAKU FAKTURY, to jest zupełnie
    co innego, niż obowiązek "potwierdzenia na dowodzie zakupu",
    które sprowadza się do autografu z datą.

    > wystawioną w marcu.

    Ciebie to ziębi albo grzeje?
    Z jakiego to powodu? (widać jakiś masz, że się czepiasz)

    > A ten opis to myślisz, że chciałbym aby zawierał spis towarów z faktury,
    > tak?

    Ale *ja* nie wiem, czego byś *TY* *chciał* :)
    Ja wiem (a przynajmniej tak mi się wydaje), co *w TAKIM* przypadku
    (czyli braku faktury) chce minister.
    Tak, spis.
    Może być "specyfikacja sprzedawcy", o ile jest zgodna.

    > I co byś na taki opis wpisał?

    A byłeś łaskaw sprawdzić z rozporządzeniu, czy czekasz aż ktoś
    zrobi cut & paste, żeby się przekonać że minister wyraźnie napisał
    co tam MUSI być?

    pzdr, Gotfryd