  • Data: 2011-11-06 20:21:41
    Temat: Re: Zagranica - szybki zarobek, pytanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 11/6/2011 11:49 AM, Tomasz Chmielewski wrote:

    > Zaraz zaraz. Gdzie w polskim prawie uzalezniona jest koniecznosc zaplaty
    > podatku w zaleznosci od tego, czy ktos mial zamiar wyjechac na stale czy
    > nie?

    wlasnie sam sobie odpowiedziales.

    skoro nie zamierzal wyjechac na stale, to jego stalym miejsce pobyt jak
    i centrum interesow zyciowych jest Polska.

    > Polskim rezydentem podatkowym jest osoba, ktora:
    >
    > - posiada w Polsce centrum interesow osobistych lub gospodarczych
    > (osrodek interesow zyciowych);
    >
    > lub
    >
    > - przebywa na terytorium RP dluzej niż 183 dni w roku podatkowym.
    >

    > Na terenie RP nie przebywal on dluzej niz 183 dni, i o ile nie posiadal
    > on w Polsce centrum interesow osobistych (zona, dzieci?) lub
    > gospodarczych, to rezydentem podatkowym w Polsce nie byl.

    ale wlasnie posiadal.
    bo w chinach na pewno nie, skoro jego pobyt z gory mial charakter
    tymczasowy.

    > Podatek powinien zaplacic w Chinach. Jak tego nie zrobil, to moze go
    > scigac chinski fiskus - ale polskiemu nic do tego.

    gdyby byl stalym mieszkancem chin, jego wyjazd mial charakter staly,
    wowczas (zwykle z wyjatkiem roku wyjazdu) mialbys racje.

    uwaga na studentow wyjezdzajacych np. do Anglii nawet na 5 lat studiow.
    ich pobyt caly czas ma charakter tymczasowy i caly czas maja obowiazek
    rozliczac sie z calosci dochodw w Polsce. Fakt,ze ostatnia zmiana umowy
    z Anglia spowodowala, ze zarobi z podatku sa zwolnione, ale od zlozenia
    pita ich nikt nie zwolnil.

    I niech mi nikt nie pieprzy, ze polska jest porabana, bo tak jest
    rowniez w innych krajach.