  • Data: 2011-11-06 13:46:30
    Temat: Re: Zagranica - szybki zarobek, pytanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 11/6/2011 5:45 AM, klikeusz wrote:
    > Mam pytanie chyba nietypowe.
    >
    > Sprawa dotyczy mojej najbliższej rodziny, starszego brata. Trochę ponad 2
    > lata temu wyjechał do ChRL i szybko się wzbogacił. Przebywał tam przez cały
    > czas legalnie (ma wizę biznesową, kilkukrotnie odnawianą). W tym czasie
    > zarobił spore, jak na polskie warunki pieniądze, około 1,7 mln dolarów.
    > Pieniądze ma odłożone w banku w Hong Kongu. Teraz brat chciałby wrócić do
    > Polski i zastanawiamy się jak sprawa wygląda od strony prawnej. (Zanim pójdę
    > do doradcy podatkowego na zlecenie brata, chciałbym dowiedzieć się jak ta
> [...]

    to lepiej od razu idz do doradcy podatkowego zanim brat wroci do Polski.

    Poniewaz wyjazd brata mial charakter tymczasowy, nie planowal on wyjazdu
    na stale, nie jest rezydentem chinskim, to w Polsce caly czas jes
    traktowany jako rezydent podatkowy i w Polsce byl obowiazany skladac
    roczne rozliczenie podatku i miesieczne zaliczki oraz zus srus i inne
    sprawy.
    Teraz doplaci do tego wiecej niz zarobil.

    Tutaj nikt ci dobrze nie doradzi co z tym zrobic.