  • Data: 2003-06-09 09:50:50
    Temat: Re: ZUS - zdrowotna za część miesiąca
    Od: "Andrzej" <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Agato !

    Zgodnie z nowymi przepisami a w zasadzie z interpretacją przepisów
    dotyczących Narodowego Funduszu Zdrowia
    prowadzący działalność nie może rozliczać składki na ubezpieczenie zdrowotne
    proporcjonalnie.
    Poniżej przesyłam Ci tę właśnie interpretację, powinna ona rozwiac Twoje
    wątpliwości.
    Ministerstwo Zdrowia w piśmie z 6 maja 2003 r. znak: UZ-14893/076/5/03/AM,

    "Zarówno w przypadku gdy osoba prowadząca działalność gospodarczą przebywa
    na zasiłku chorobowym czy wypadkowym przez cały miesiąc lub jego część, jak
    też gdy rozpoczęcie działalności nastąpiło w trakcie miesiąca, składka na
    ubezpieczenie zdrowotne powinna być odprowadzana w pełnej wysokości - art.
    21 ust. 2 ustawy z 23 stycznia 2003 r. o powszechnym ubezpieczeniu w
    Narodowym Funduszu Zdrowia stanowi bowiem jednoznacznie, że składka na
    ubezpieczenie zdrowotne jest miesięczna i niepodzielna, zatem w obecnym
    stanie prawnym nie jest możliwe proporcjonalne opłacanie tej składki".

    Pozdrawiam

    Andrzej Wodnicki

    Użytkownik "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Agata Wasilewska" <a...@n...spam.astercity.net> napisał w
    > wiadomości news:bc1jl3$1l03$1@news.atman.pl...

    > Jak na razie skladka zdrowotna jest uznawana za niepodzielna. Czyli
    > spoleczne proporcjonalnie do ilosci dni miesiaca, fundusz pracy tez
    > proporcjonalnie, a zdrowotne w pelnej wysokosci, bez wzgledu na ilosc dni
    > podlegania obowiazkowi ubezpieczenia w miesiacu - no chyba ze zero dni.
    Jak