    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - składki za grudzien
    Date: Fri, 11 Jan 2008 07:08:26 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 10 Jan 2008 13:23:55 +0000, Budzik napisał(a):

    > to awet dobra informacja, tylko teraz trzeba bedzie jakos to odkrecic, bo
    > wplacałem w pełnej wysokosci. Bez problemu przesuna nadplacone kwoty na
    > poczet składki za styczen?

    Co rozumiesz przez pełną wysokość? "Pełna wysokość" od lipca to było
    10% :) Jeśli brałeś kwoty z jakichś tabel w prasie lub internecie to
    płaciłeś tyle ile trzeba. Gorzej jeśli liczyłeś sam 13%.

    > Czy jezeli nie zlozyłem DRA za lipiec 2007 to straciłem te nadplacone
    > pieniadze? Czy rzeczywiscie trzeba składac DRA jezeli zmiana nie wynika z
    > naszego widzimisie tylko z ustawy? Pamietam, ze jak sie zmieniała bodaj
    > składka zdrowotna (8,75 od 01.01.2006 i 9% od 01.01.2007) to nie trzeba
    > było składac.

    Według ustawy trzeba składać, tak samo jak przy zmianie zdrowotnego.
    Według ustnych informacji udzielenych przez ZUS przez poprzednich zmianach
    składanie nie było konieczne, bo "system komputerowy sobie poradzi bez
    tego DRA". Wybór należy do ciebie: ustawa czy system.