  • Data: 2003-10-19 01:50:26
    Temat: Re: ZUS, komornik i adres stalego zameldowania
    Od: s...@s...org szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Oct 2003 18:55:47 +0200, "ef" <e...@W...onet.pl> wrote:

    > hej
    > ja mam dlug w banku a nawet w kilku bankach - taka pamiatka po spolce cywilnej.
    > co jakis czas ktorys bank sie odzywa, podaje do sadu zaocznie i oczywiscie po
    > jakims czasie jest wyrok i pojawia sie pozniej komornik.
    Dzięki za odpowiedź. I współczuję. Ja mam do zapłacenia tylko 1300PLN. W sumie
    mógłbym pożyczyć kasę od siostry i to spłacić. Ale nie chcę. Tak dla zasady. [*]

    > moja mama w ogole komornika nie wpuszcza do swojego mieszkania, a tam jestem
    > zameldowany. jak komornik straszy ze przyjdzie z policja czy wymysla cos innego
    > to na mojej mamie nie robi to wrazenia i nie wpuszcza go do domu. wrecza mu
    > oswiadczenie, ze ja jestem u niej tylko zameldowany a wszystkie rzeczy w domu
    > naleza do niej a mojego miejsca pobytu nie zna. adres jest do korespondencji i
    Masz farta. Moi rodzice są nieprzystosowani so życia w dzisiejszej brutalnej
    rzeczywistości. Nie jestem w stanie ich uświadomić, że nie muszą ponosić
    odpowiedzialności za moje zobowiązania. Wydaje im się, że gdy komornik zawita
    do *ich* domu, to nie mogą go spławić. I to jest mój największy problem.
    Gdyby nie to, to wgóle bym sie tą sprawą nie przejmował. W każdym badź
    razie dzięki za podpowiedź. Gdybym znał jeszcze podstawę prawną to byłbym
    już zupełnie szczęśliwy.

    > ja sie czasem po listy tylko zglaszam. przewaznie po dwoch dniach od wizyty
    > komornika ja zjawiam sie u komornika z moim oswiadczeniem, ze nigdzie na stale
    > nie pracuje, nie posiadam majatku ani samochodu. nie mam nikogo na utrzymaniu.
    > no i ze jestem u mojej mamy tylko zameldowany i nic tam do mnie nie nalezy.
    Moja sytuacja jest prawie taka sama. Tyle tylko że ja posiadam "samochód" - dużego
    fiata z 1984r. Gdyby komornik chciał go zająć, to nawet nie czułbym do niego
    żalu. :-) Może za 300-400PLN ktoś by to kupił. :-)

    > nie wiem czy tak do konca moze byc, ze moja mama odprawia z kwitkiem kazdego
    > komornika i go do domu nie wpuszcza i nawet nie boi sie policji bo jej tez bez
    > nakazu by nie wpuscila ale jednak ta dzielna kobieta tak robi.
    No cóż, zazdroszczę. Tak jak pisałem, ja swoich uświadomić nie jestem
    w stanie. :-( Po niedzieli mam zamiar wymeldować się od rodziców ale
    pewnie i tak komornik będzie ich nachodził.

    > ja wiem, ze dlugi sie splaca ale ja zbankrutowalem i jak sie kiedys podniose to
    > pewnie ugadam sie z bankami i posplacam to co nabralem.
    Ja z bankami na szczęście nie mam problemów. Ale przyszła mi do głowy
    jedna myśl. Otóż z lepszych czasów został mi się na ROR limit kredytowy
    20000PLN. Wiem że komornik może "zająć" rachunek, ale czy może zrobić
    mi debet? Czy powinienem udać się do banku i czym prędzej zrezygnować
    z tego limitu? Czy ktoś może mnie uświadomić i/lub wskazać jakieś ustawy?

    A co do podnoszenia się, to sugeruję robić to w jakimś ciekawszym kraju.
    Jak w kaźdym bądź razie nad tym pracuję. Może przed wyjazdem odwieszę DG
    aby długi w ZUS trochę narosły i komornik się pomęczył. :-) No i przy
    okazji będzie dodatkowa motywacja aby tutaj nie wracać. :-)

    [*] Z urzędem skarbowym sprawa jest prosta - niezależnie z jakiego źródła
    masz dochód, płacisz podatek. Nie masz dochodu - nie płacisz. A składkę
    na ZUS, w przypadku DG, musisz płacić zawsze. A ci, którzy pracują na etat,
    umowę zlecenie, itp. płacą składkę proporcjonalną do dochodu. Czy taki stan
    rzeczy można gdzieś zaskarżyć? Może do Rzecznika Praw Obywatelskich?

    Pozdrowienia,
    HS