  • Data: 2003-10-19 12:48:53
    Temat: Re: ZUS, komornik i adres stalego zameldowania
    Od: "ef" <e...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dzięki za odpowiedź. I współczuję. Ja mam do zapłacenia tylko 1300PLN. W sumie
    > mógłbym pożyczyć kasę od siostry i to spłacić. Ale nie chcę. Tak dla zasady.

    dla jakiej zasady? sorki ale nie rozumiem Ciebie. sam sobie szkodzisz. jesli
    masz z czego zaplacic to zaplac i masz po sprawie.

    > Po niedzieli mam zamiar wymeldować się od rodziców ale
    > pewnie i tak komornik będzie ich nachodził.

    zostaw swojej mamie potwierdzenie tego, ze sie wymeldowales i niech ona pokaze
    to komornikowi.

    > Ja z bankami na szczęście nie mam problemów. Ale przyszła mi do głowy
    > jedna myśl. Otóż z lepszych czasów został mi się na ROR limit kredytowy
    > 20000PLN. Wiem że komornik może "zająć" rachunek, ale czy może zrobić
    > mi debet? Czy powinienem udać się do banku i czym prędzej zrezygnować
    > z tego limitu? Czy ktoś może mnie uświadomić i/lub wskazać jakieś ustawy?

    jesli komornik wejdzie Ci na konto to bedzie mial prawo do zajecia wolnych
    srodkow. mysle, ze skoro ten limit jest juz Tobie przyznany to oczywiste jest,
    ze sa to srodki dostapne i komornik bedzie mogl sobie z tego wziac:) i wcale
    nie bedziesz mogl nazwac tego jako "zrobienie debetu"

    > Jak w kaźdym bądź razie nad tym pracuję. Może przed wyjazdem odwieszę DG
    > aby długi w ZUS trochę narosły i komornik się pomęczył. :-) No i przy
    > okazji będzie dodatkowa motywacja aby tutaj nie wracać. :-)

    w ogole nie pojmuje Twojego toku rozumowania. palisz za soba mosty. swiadomie
    wpedzasz sie w klopoty. a pozniej jeszcze chcesz miec do kogos o to pretensje?!

    > [*] Z urzędem skarbowym sprawa jest prosta - niezależnie z jakiego źródła
    > masz dochód, płacisz podatek. Nie masz dochodu - nie płacisz. A składkę
    > na ZUS, w przypadku DG, musisz płacić zawsze. A ci, którzy pracują na etat,
    > umowę zlecenie, itp. płacą składkę proporcjonalną do dochodu.

    tez mozesz placic skladke proporcjonalnie wysoka do swoich dochodow jesli
    bedzie ona wyzsza niz skladka podstawowa dla prowadzacych dzialalnosc. ale masz
    tez takie prawo, ze pomimo wysokich dochodow mozesz pozostac przy placeniu
    skladki podstawowej a etatowiec takiej mozliwosci nie ma.
    jesli zakladales dzialalnosc powinienes byl wiedziec, ze zus placic trzeba.
    nieznajomosc prawa nie zwalania z jego przestrzegania.
    pozdrawiam
    ef