  • Data: 2002-06-25 09:10:05
    Temat: Re: ZUS, ciąża i zasiłki... pomocy, bo się pogubiłam...
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Robert Szymczak <r...@t...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@t...pl...

    > Ja mam podobny problem, tyle że od drugiej strony.

    Większość jest w mojej odpowiedzi dla Justyny.

    > Chcę zatrudnić kobietę w ciąży w 6 miesiącu na czas określony lub
    > nieokreślony. Doskonały fachowiec, jest mi po prostu niezbędna.
    > Pytanie: czy mogę tak zrobić? Nie chcę być potem ciągany po
    > inspektoratach "w celu złożenia wyjaśnień".

    Możesz zatrudnić kobietę w ciąży. Ma tylko szczególne prawa, nie może mieć
    np nadgodzin, prac ciężkich itp.

    > Jakie obciążenia finansowe będę miał w przypadku, gdy zatrudnię ją
    > na czas nieokreślony i czy mogę rozwiązać z nią umowę podczas np.
    > urlopu wychowawczego? W końcu nie wiem czy przez ten czas nie
    > splajtuję...

    Żadnych dodatkowych obciążeń finansowych nie ma (tylko wykazujesz ją w
    papierach) chyba że zacznie chodzić na zwolnienia lekarskie. Pierwsze 35 dni
    płacisz ty.
    Możesz z nią rozwiązać umowę zawsze " za porozumieniem stron". Wypowiedzieć
    umowy nie możesz chyba że zakład pracy jest likwidowany.
    Jak podczas zatrudnienia przejdzie na urlop macierzyński a potem wychowawczy
    to jak zlikwidujesz zakład urlop dalej będzie trwał, będzie ona wtedy "pod
    opieką ZUS". Czyli u nich w papierach.

    WS