  • Data: 2006-05-24 08:11:13
    Temat: Re: ZUS - DG pierwsza składka
    Od: " Aneczka" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tech <t...@p...fm> napisał(a):

    > Witam.
    > Rozpocząłem DG 12 kwietnia 2006r. Oprocz tego pracuje
    > na etat wiec nie bede oplacac skladek z DG (wyłącznie zdrowotna).
    >
    > Moje pytanie.
    > Kiedy powinienem zapłacić pierwszą składkę do ZUS . W moim przypadku
    > zdrowotną ?
    > Licząc od dnia rozpoczęcia działalności. Czyli składka 12 maja ?

    Dokładnie tak (zakładam, że już to zgłosiłeś do ZUS - jest na to 7 dni). Poza
    tym - jak dobrze pamiętam - składka zdrowotna nie jest rozliczana
    proporcjonalnie, tylko płacona w całości, nawet gdy w miesiącu miałeś
    działalność tylko 1 dzień.
    Innymi słowy - pierwszy termin płatności to 12 czerwca (10 to sobota),
    pamiętając oczywiście, że to dzień, w którym pieniądze mają się znaleźć na
    koncie ZUS, nie data wyjścia od Ciebie.

    Pozdrawiam,
    Aneczka