    From: "kukuryk" <N...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - Braki
    Date: Thu, 4 Feb 2010 18:18:05 +0100

    > Jeśli kontrolujesz sytuację, tzn. Twój dług nie przekracza kwoty, którą
    > jesteś w stanie tak od ręki wziąć i spłacić, to pewnie nie masz się czym
    > martwić poza ewentualnymi problemami z wypłatą świadczeń. Załóżmy, że
    > złamałeś nogę, ale akurat w ostatnim miesiącu nie zapłaciłeś
    > zdrowotnego, więc nie masz potwierdzenia przelewu, jedziesz do szpitala,
    > a tam trafiasz na służbistę, który przetrzyma Cię w poczekalni, bo nie
    > masz ubezpieczenia i co mu zrobisz? Oczywiście przykład naciągany, ale
    > mniej więcej pokazuje o co chodzi. Jak znam życie, to pewnie płacisz
> [...]

    Cześć
    Dzieki za odpowiedź na temat.
    Prawda jest taka, ze mam dwa całe ZUSy w plecy, z przed roku, i chyba bede
    miał kolejny w tym miesiącu.
    Szczerze mówiac to nigdy nie dbałem o terminowość wpłat, czy nawet o
    dokłądną kwotę, zaokrąlałem, dół lub w góre (groszowe sprawy).
    No i na razie, nikt sie do mnie o to nie czepia. Domyslam się, że przedzej
    czy pozniej ZUS sie upomni, wcale nie licze że mnie to minie.
    Chodziło mi tylko o to, czy rzeczywiście ta panika przed ZUSem jest
    uzasadniona.