  • Data: 2008-05-13 12:28:20
    Temat: Re: Wynajmowane mieszkanie a DG
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer wrote:
    > Następująca sytuacja:
    > - wynajmuję mieszkanie (mieszkam w nim wraz z żoną) na cele mieszkalne
    > - wynajmuję też biuro (tu głównie prowadzę DG)
    >
    > Chciałbym móc od czasu do czasu przynosić robotę do domu. Czy podanie
    > w EDG/GUS/US informacji, że jako dodatkowe miejsce prowadzenia DG,
    > to moje miejsce zamieszkania, skutkuje jakimiś wyższymi opłatami,
    > czy obowiązkami u właściciela?
    >
    > Nie będę nic sobie odliczać w miejscu zamieszkania, czy bawić się
    > w proporcjonalne odliczanie. Po prostu chciałbym móc czasem legalnie
> [...]

    Zazwyczaj podatek od nieruchomości jest wyższy, jeśli jest prowadzona
    DG. W moim przypadku podatek jest wyższy tak z 10 razy.

    Jeśli mieszkanie należy do spółdzielni / kwaterunku to może być wymagana
    zgoda właściciela (czyli tejże spółdzielni / kwaterunku).

    Jeśli chodzi Ci tylko o przenoszenie laptopa to IMHO niepotrzebnie się
    aż tak zabezpieczasz.

    Piotrek