  • Data: 2004-02-02 17:08:13
    Temat: Re: Wynajęcie mieszkania - jak to jest?
    Od: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule news:56d1.00001a6c.40179497@newsgate.onet.pl,
    niejaki(a): Fazi z adresu <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Wynajmuje od kogoś mieszkanie i płace za nie określoną rentę (wiadomo
    > o co chodzi) plus czynsz i rachunki.
    >
    > Osoba, od ktorej wynajmuje rozlicza sie w formie ryczaltu 8,5 % i
    > teraz jest to ponoc od wszystkich rachunkow.
    > Czy moze sobie potem ta osoba moje rachunki wciagnac w swoje koszty i
    > dostac zwrot na koniec roku, tego dodatkowego podatku co trzeba
    > zaplacic za rachunki np.gaz,prad,woda???
    >
    > Pytam, bo ta osoba chce mnie tym podatkiem dodatkowo obciazyc, ale
    > jesli moze go potem odzyskac, to nie widze takiej potrzeby zebym to
> [...]

    To jest komentarz z Gazety Prawnej z 29 stycznia 2004 r.
    " Argumentacja urzędu skarbowego jest wówczas następująca: skoro jest to
    mieszkanie prywatne, to tego rodzaju wydatki podatnik musi ponosić
    niezależnie od tego, czy jest ono, czy nie przedmiotem najmu. Są to więc
    wydatki osobiste, których za koszt uzyskania przychodu uznać nie można."