  • Data: 2004-10-09 19:28:08
    Temat: Re: Wydatki bez pokrycia
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Dorota napisał:

    > Witam prowadze firme (regeneracja tonerów do drukarek) w ktorej do jej
    > dzialania niezbedny jest skup zuzytych tonerow.Niestety bardzo czesto zdaza
    > sie tak iz osoby ktore moga nam to sprzedac nie moga badz nie chca nam wydac
    > dokumentu kwitujacego nasz rozchod kasy.Wynikiem czego sa koszty bez
    > pokrycia(miesięcznie jakieś 10 tys zł).Zysk rosnie kwota podatku tez a w
    > rzeczywistosci tych pieniedzy nie ma.
    > Mysle ze ktos z was mial juz do czynienia z taka sytuacja, i moze mi pomoc.
    > Wskazac jakies podstawy prawne, kruczki, ewetualnie gdzie tego szukac
> [...]

    Polskie prawo nie przewiduje sytuacji w której ktos odmawia pokwitowania
    dokonanej transakcji.
    Nie ma tez takiej sytuacji która uniemozliwiałaby komukolwiek wydanie
    dokumentu potwierdzającego transakcję.
    Nie chcą wystawić dokumentu - wystaw go sama i daj do podpisu. Tak
    naprawdę wystarczy KW z dokładnym opisem za co ta wypłata.

    Możesz sprecyzowac jakie to chciałabys znaleźć "kruczki"? Tzn. co
    chciała bys przez nie osiągnąc? Zalegalizować i wrzucic w koszty towar
    kupiony w szarej strefie?
    Bo żeby nakłonic sprzedającego do podpisania dokumentu to kruczek jest
    jeden - odmowa udokumentowania transakcji to przestępstwo karno - skarbowe.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl