    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wszczecie postepowania przeciw zmarłemu
    Date: Mon, 23 Jan 2006 23:10:20 +0100

    On Mon, 23 Jan 2006, gonia wrote:

    > no i???
    > bo nie bardzo łapię co jedno z drugim?

    ...nie można karać za czyjeś uczynki.
    Jeśli podatek byłby "karą" to nie można by go przenieść na następcę
    prawnego; jeśli jednak jest tylko zwykłym zobowiązaniem to już
    tak różowo nie wygląda.

    > moim zdaniem nie ma, ponieważ postepowanie było wymierzone przeciwko
    > konkretnemu podatnikowi, i na wskutek jego wyginięcia musi zostać umorzone.

    ...z tym nie dyskutuję.

    > Przeciwko spadkobiercom należałoby wytoczyć nowe, ale tu zaczyna być
    > dyskusyjne, co mnoże być przedmiotem
    [...]
    > mnie też nie pasuje
    > bo ja dziedziczę spadek
    > niekoniecznie mam obowiązek mieć wszystkie papierki, o których mój
    > dobrzodziej mógł wiedzieć ja ni emuszę

    ...no i to się zgadza. Przeciwko mojemu punktowi widzenia świadczy
    słowo "majątkowe" z cytatu co uczciwie przyznałem :|

    [...]
    > no i obowiązek podatkowy uległ przeedawnieniu;-)

    Miałem co innego na myśli :) - przez porównanie pozostania
    *zobowiązania* na otrzymanym majątku. Nie ma tak dobrze że
    przejmuje się majątek a obciążenia tego majątku znikają.
    Oczywiście upraszczam i pewnikiem za bardzo - bo obciążenia
    cywilne wynikają z KC (i pochodnych) zaś administracyjne
    z KPA (i pochodnych, w tym Ordynacji).

    Coś mi po prostu nie pasuje w optymistycznej wersji "zniknięcia
    zobowiązań podatkowych" tylko dlatego że podatnik umarł, a za
    jego życia nie zostały ujawnione.

    Przepraszam za brutalność, ale jakby było tak dobrze to dość
    często spotykanym przypadkiem byłyby niespodziewane śmiertelne
    wypadki przydarzające się "słupom"...

    > jeszcze zostało mi do prezejrzenia 480 postów, jak skończę będę żywiej
    > dyskutować;D

    Hłe, hłe :)
    Skąd my to znamy...

    --