  • Data: 2004-04-21 22:16:55
    Temat: Re: Wspolne rozliczenie roczne - cele rehabilitacyjne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 Apr 2004, MarcinIKS wrote:

    >+ Chce sie upewnic, zeby czegos nie przegapic :)
    >+ Zalozmy sytuacje, ze jeden malzonek (maz) pracuje (zarabia dosc dobrze),
    >+ a drugi pobiera rente inwalidzka (zona). Rozliczaja sie wspolnie.
    [...]
    >+ Zastanowil mnie fragment instrukcji:
    >+ "Odliczen wydatkow poniesionych na cele rehabilitacyjne mogą dokonywac
    >+ rowniez podatnicy, na ktorych utrzymaniu sa nastepujace osoby
    [...]
    >+ warunkiem jednak, iz w roku 2003 dochody tych osób niepelnosprawnych nie
    >+ przekraczaja kwoty 9.120 zl."

    Jak na mój gust warunek dotyczy ("w stanie faktycznym" :)) przypadku
    kiedy małżonkowie NIE rozliczają się wspólnie !
    Próg jest pewnie dobrany tak, żeby inwalida miał z czego odliczyć,
    a z kolei jeśli ma - to aby "ten drugi" nie mógł za bardzo obniżyć
    sobie swojego podatku :)
    Przecież przy *wspólnym* rozliczeniu nie ma problemu z dodaniem
    i odjęciem, mylę się ?

    pozdrowienia, Gotfryd