  • 1. Data: 2004-04-21 20:50:35
    Temat: Wspolne rozliczenie roczne - cele rehabilitacyjne
    Od: MarcinIKS <m...@s...plusnet.pl>

    Chce sie upewnic, zeby czegos nie przegapic :)
    Zalozmy sytuacje, ze jeden malzonek (maz) pracuje (zarabia dosc dobrze),
    a drugi pobiera rente inwalidzka (zona). Rozliczaja sie wspolnie.
    Zakladajac, ze ta renta jest wyzsza niz 9120zl czy zona moze odliczyc
    sobie koszty lekow i ewentualnie koszty transportu na zabiegi?
    Zastanowil mnie fragment instrukcji:
    "Odliczen wydatkow poniesionych na cele rehabilitacyjne mogą dokonywac
    rowniez podatnicy, na ktorych utrzymaniu sa nastepujace osoby
    niepelnosprawne: malzonek,
    dzieci wlasne i przysposobione, dzieci obce przyjete na wychowanie,
    pasierbowie, rodzice, rodzice malzonka, rodzenstwo, ojczym, macocha,
    zieciowie i synowe - pod
    warunkiem jednak, iz w roku 2003 dochody tych osób niepelnosprawnych nie
    przekraczaja kwoty 9.120 zl."

    Ew. jakie warunki musza byc spelnione aby mozna bylo to zrobic?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2004-04-21 22:16:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Apr 2004, MarcinIKS wrote:

    >+ Chce sie upewnic, zeby czegos nie przegapic :)
    >+ Zalozmy sytuacje, ze jeden malzonek (maz) pracuje (zarabia dosc dobrze),
    >+ a drugi pobiera rente inwalidzka (zona). Rozliczaja sie wspolnie.
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ warunkiem jednak, iz w roku 2003 dochody tych osób niepelnosprawnych nie

    Jak na mój gust warunek dotyczy ("w stanie faktycznym" :)) przypadku
    kiedy małżonkowie NIE rozliczają się wspólnie !
    Próg jest pewnie dobrany tak, żeby inwalida miał z czego odliczyć,
    a z kolei jeśli ma - to aby "ten drugi" nie mógł za bardzo obniżyć
    sobie swojego podatku :)
    Przecież przy *wspólnym* rozliczeniu nie ma problemu z dodaniem
    i odjęciem, mylę się ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-04-25 17:32:06
    Od: MarcinIKS <m...@s...plusnet.pl>

    Dnia 2004-04-22 00:16, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > sobie swojego podatku :)
    > Przecież przy *wspólnym* rozliczeniu nie ma problemu z dodaniem

    No wlasnie tez mi sie tak wydawalo. No to drugi problem - na rencie jest
    zona a samochod jest na meza - czy zona moze odliczyc sobie koszty
    dojazdu na zabiegi itp. ale znow wole spytac :)

    Pozdrawiam
    Marcin