  • Data: 2003-04-27 21:14:25
    Temat: Re: Wspolmalzonka i US.
    Od: "Omulec" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > poprzez rozliczenie wspólne korzystacie z dwóch "kwot wolnych od podatku"
    > stąd ten zwrot.

    Ale czemu cos mi tu nadal nie pasi...
    Kiedy licze samego siebie oddzielnie dla 2 firm, i tak wychodza mi zwroty z
    US.

    1 firma
    przychod = 29.040,10
    koszty = 770,08
    pobrana zaliczka = 2.575,80
    skladki spoleczne = 4.535,20
    skladka zdrowotna = 1588,21

    2 firma
    przychod = 33.172,30
    koszty = 192,52
    pobrana zaliczka = 5422,00
    skladki spoleczne = 1.219,48
    skladka zdrowotna = 526,13

    Nie rozumiem relacji. W firmie 1 zarobilem mniej, uznano mi wiecej kosztow,
    pobrano duzo mniejsza zaliczke, za to duzo wiecej na wszelkie skladki.
    A w firmie drugiej zarobilem ciut wiecej, a pobrano mi ponad 2x wiecej
    podatku niz w firmie 1. No i skladki spoleczne mam duzo nizsze niz w 1
    firmie mimo wiekszego przychodu.
    Mnie sie to kupy nie trzyma. 2 firma przejela 1, wiec wiedziala o mnie i o
    moich placach w 1 firmie wszystko. Z tego co wiem w obu policzono mnie z
    pierwszego progu podatkowego, ale zaczalem podejzewac, ze 2 firma
    zaobserwowala moment wejscia w drugi prog i odprowadzila wiecej podatku a
    mniej skladek, ale smiem w to powatpiewac.

    Jesli ktos kto sie na tym zna zerknie na cyferki ktore podalem i cos z tego
    zrozumie to bede wdzieczny za sugestie. Po prostu nie wiem, czy mam to
    smialo rozliczac i czekac na zwrot, czy moze cos z tymi PIT-11 jest nie tak.
    Za PIT-11 odpowiada firma, wiec jesli cos nie tak bedzie, to chyba nie moj
    problem, ale chcialbym miec pewnosc.

    Acha, jeszcze jedno pytanie, czy w US musze udokumentowac jakos fakt
    istnienia zwiazku malzenskiego? Akt malzenstwa mam miec w razie kontroli,
    czy cos dodatkowego?

    Pozdrawiam
    Szymon