eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUmowa najmu/użyczenia, a lokal spółki cywilnej › Re: [Wnioski i dalsze pytania] Re: Umowa najmu/użyczenia, a lokal spółki cywilnej
  • Data: 2004-06-21 07:40:58
    Temat: Re: [Wnioski i dalsze pytania] Re: Umowa najmu/użyczenia, a lokal spółki cywilnej
    Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news<s...@s...com.pl>
    news:Pine.WNT.4.60.0406210808320.-84266409@Athlon.po
    rtezjan.zabrze.pl:

    > On Sun, 20 Jun 2004, Paweł Niezbecki wrote:
    > [...]
    >
    > IMHO niemożliwe. S.C. jest tylko przedsiębiorcą, ale nie jest stroną
    > umowy - stronami umowy cywilnie są zawsze wspólnicy.
    > Chyba żeby coś się zmieniło a ja nie wiem :)

    Ja tego nie wymyśliłem :)

    > Wg tego jak rozumiem (a widywałem takie wywody w RP chyba) to pół
    > czynszu jest kosztem twojego wspólnika a drugiej połowy nie ma:
    > samemu sobie nie płacisz :)

    I podatek płacę od połowy też? :)

    > Moment. Jak S.C. ma mieć dochód *do opodatkowanie* jeśli *nie*
    > płaci podatku dochodowego ?? :)

    O Bowe, skrótowo się wyraziłem. Spółka to my, wspólnicy. Mamy dochód/dochody
    do opodatkowania działając w ramach s.c.

    [...]
    > Zgoda. IM*H*O dlaczego zamiast komplikować sobie życie obracaniem
    > połową "wirtualnego czynszu" który masz zamiar sam sobie płacić
    > nie wyrazić stanu faktycznego tak jak on wygląda prawnie: wspólniczka
    > płaciłaby równowartość połowy czynszu za prawo do współużytkowania
    > (w połowie) twojego lokalu ?

    Co to za forma prawna ("prawo do współużytkowania")?
    Jakiego rodzaju umowę musielibyśmy zawrzeć?

    [...]
    > Hm... niezależnie jak by nie patrzeć na samą umowę najmu, to mi
    > wychodzi że koszty "lokalowe" ponosisz *ty* - albo jako wynajmujący,
    > albo w połowie jako wynajmujący a w połowie jako korzystający na
    > własne cele gospodarcze...

    A dlaczego akurat w połowie?

    Mam już dość. Odechciało mi się spółkowania :)

    P.