  • Data: 2005-11-15 10:48:32
    Temat: Re: Wniosek o interpretację stosowania prawa podatkowego
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 14-11-2005 20:51, Użytkownik Samotnik napisał:

    > Ktoś pisał? Zastanawia mnie, czy nadal obowiązuje zalecenie, aby nie
    > odpowiadać na interpretacje dotyczące hipotetycznych sytuacji?
    >
    > No bo teraz mam problem - chcę zapytać o sytuację, która - nie da się
    > ukryć - dopiero wystąpi, bo dopiero została zarejestrowana działalność
    > gospodarcza i jeszcze jest przed przewidywaną i faktyczą datą
    > rozpoczęcia. ;) Nie da rady napisać, że już to robię.

    hipotetyczna sytuacja nie wystapi w tym przypadku - tak orzekl ktorys
    sad wojewodzki, ale za cholere nie pamietam ktory
    jezeli podatnik chce prowadzic jakas dzialanosc w przyszlosci(czy tez
    przygotowywuje sie do tego) musi wiedziec, co sie z tym wiaze
    od tego byc moze jest uzaleznione jest rozpoczecie danej dzialanosci
    brak takiej informacji, przy zmieniajacych sie interpretacjach naszego
    prawa, moze skutkowac bledna ocena obciazen podatkowych
    itp itd
    dlatego tez w wyroku orzeczono, ze urzad skarbowy ma obowiazek
    odpowiedziec na tak zadane pytanie, stosujac biezace, na dana chwile
    istniejace przepisy

    problem jawi sie tutaj wlasnie ze wzgledu na zmieniajce sie prawo, urzad
    wydaje interpretacje na dzien dzisiejszy,mimo,ze dzialalnosc jeszcze nie
    ruszyla.Jutro zmienia sie ustawa, dzialalnosc dalej jeszcze kielkuje, a
    urzad musi zmienic interpretacje na dzien, w jakim prawo sie zmienilo
    stad zakladanie przez urzedy, ze skoro dzialanosci w danym temacie nie
    ma- to zachodzi sytuacja hipotetyczna

    jezeli odmowia wydania postanowienia ze wzgledu na sytuacje hipotetyczna
    - przysluguje zazalenie
    hipotetyczna sytuacja to taka, co by bylo, gdyby marsjanie wyladowali -
    badz wymaganie informacji, czy za rok bedzie obowiazywal 3 czy 33 % VAT
    urzad ma wydac inetrpretacje zgodna z prawem na dzien dzisiejszy