  • Data: 2004-09-16 09:21:09
    Temat: Re: Wenątrzwspólnotowe nabycie czy nie?
    Od: "Yankes [Wroc]" <U...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chodzi o to, ze kupiłem auto i wypełniłem deklarację AKC-U mówiącą o
    nabyciu
    > wenątrzwspólnotowym. Zatem zgodnie z dyrektywami UE zapłaciłem VAT
    > sprzedającemu w cenie towaru czyli za cenę brutto.
    > W kraju zatem będę zwolniony z VAT-u no bo go zapłaciłem za granicą.
    > W US składam druk VAT-24 mówiący o tym, że jestem zwolniony z podatku VAT.
    > Na pouczeniu do tegoż druku mam wykazać, że nabycie NIE jest
    > wewnątrzwspólnotowe. I teraz :
    > a) albo jest to jakiś podatkowy bełkot, z którego nic nie kumam,
    > b) przepisy są wzajemnie sprzeczne
> [...]

    A nie jest tak ze samochod mozna nabyc dwojako, t.j. jako osoba prywatna
    - wtedy placisz VAT sprzedajacemu i wtedy w kraju jestes zwolniony, lub jako
    firma - t.j. sprzedawcy podajesz swoj numerek NIP EU (albo zwany chyba
    VAT UE, za przydzielenie ktorego tez trzeba bylo zaplacic cos kolo 160zl)
    wiec on nie nalicza VATu, natomiast ty naliczasz go u siebie jako nabycie
    wewnatrzwspolnotowe.
    Wtedy takie oswiadczenie dla urzedu wydaje sie byc uzasadnione.

    T.P.