  • Data: 2011-07-20 17:44:17
    Temat: Re: WNT a KPiR i rejestr VAT
    Od: SM <b...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Do KPiR - faktura od Anglika przeliczona na PLN.

    To rozumiem.

    > 2. Wystawiasz wewnętrzną - sprzedawca TY nabywca TY
    > jeden egzemplarz (VAT wg stawek polskich obowiązujących na dany towar)

    I do KPiR jako sprzedaż+koszty wewnętrznej nie muszę? Faktura to
    faktura. Mam w niej sprzedaż, mam w niej koszty...

    Po drugie - nabywca JA, sprzedawca JA, miejsce wystawienia faktury
    U MNIE, więc kwota ta powinna być zsumowana w rubryce 29/30 VAT-7
    czy 33/34? Co wpisać na takiej fakturze jako "nazwa towaru/usługi"?
    Wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru? Przecież jednocześnie widnieję
    na tej fakturze jako sprzedawca.

    > 3. I ten jeden egzemplarz wpisujesz do rejestru zakupu
    >
    > 4. I do rejestru sprzedaży jednocześnie.
    >
    > Operacji wpisów dokonuje się tak jak dla każdej innej operacji
    > wpisywania faktur zakupu czy sprzedaży.
    > Do ustalenia daty wpisów i kursy walut.

    Dzięki za pomoc. W necie to jest kicha. Włącznie z przykładami
    faktur wewn. gdzie sprzedawcą jest TAMTEN a potem każą to
    wrzucić do MOJEGO rejestru sprzedaży VAT.

    Nie chciałbym walnąć jakiegoś babola, bo za 4 lata się okaże
    że np. nie można wystawiać faktury gdzie się samemu sobie sprzedaje
    i każą zwracać VAT z odsetkami.

    Pozdrawiam,
    SM