  • Data: 2003-01-27 21:19:16
    Temat: Re: W E K S E L
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bogdan K"
    > Przenigdy nie dawaj weksla bez umowy wekslowej w której zapiszecie kiedy i
    > na jaką kwotę posiadacz weksla może go wypełnić i co z nim zrobić dalej.
    > na wekslu /jeśli ma stanowić gwarancję/ opisać "gwarancyjny" a z tyłu
    opisać
    > "do tego weksla istnieje umowa wekslowa"
    > Musisz uważać i najlepiej poczytać o wekslach przed ich rozdawaniem :))
    >
    > BogdanK

    Bogdanie, dzięki za ostrzeżenie!
    Wiem czym charakteryzuje się weksel i jaką ma "siłę" egzekucyjną jako pap.
    wart. dlatego zadałem to pytanie w Grupie.
    Przyznam się, że właśnie dlatego obawiam się go wystawiać (tym bardziej "in
    blanco").
    Do wspomnianego weksla będzie dołączona umowa, ale to mnie jednak nie
    uspokaja.
    Jest bowiem w podręcznikach akademickich opisane jakoby weksel "odrywa się"
    od warunków, które przecież bedą w umowie :(
    Dlatego (ja tak myślę) umowa wekslowa swoje a weksel swoje (t.j. pójdzie np.
    w obieg i tak jak powiedziałeś ktoś doklei znaczek skarbowy i będę
    "ugotowany"!)
    LANSJER