    From: "greg_de" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Vat od naprawy samochodu firmowego.
    Date: Thu, 9 Nov 2006 09:54:29 +0100

    Dobra, nadal nie rozumiesz.
    Nie chodzi mi o to, co mam zrobić z fakturą za naprawę bo to to wiem bardzo
    dokładnie. Tak się składa że kwota netto którą płaci "za mnie"
    ubezpieczyciel" jest dla
    mnie z jednej strony przychodem, a zdrugiej strony kosztem. Więc się
    bilansuje. Proste.
    Natomiast kwotę Vatu wpłacam z własnej kieszeni (firmowej) warsztatowi,
    ponieważ ubezpieczyciel wychodzi z zalożenia że skoro jestem płatnikiem vatu
    to go sobie potrącę przy rozliczaniu się z U.S. ( po prostu nie odprowadzę
    należnego vatu na taką samą kwotę). Nie byłoby problemu, gdyby moja firma
    miała jakieś obroty (inne - nie związane z tą sprawą), bo miałbym od czego
    ten vat sobie odliczyć.
    Niestety teraz moja firma nie ma zupełnie żadnego obrotu (taki barszcz ;).
    Więc od czego mam sobie ten vat odliczyć?!! A to prawie 1600 zł. Czy
    skarbówka zwróci mi ten vat w gotówce? Bo jak nie to jestem w plecy 1600PLN.
    I niby z jakiej paki, że jakiś koleś trzepnął mnie nie z mojej winy?

    Pzdr.

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0611090055390.1324@athlon64...