  • Data: 2003-07-22 10:35:09
    Temat: Re: Vacić nie vacić... pytanie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik onet-romek napisał:

    > wiadomości

    > Więc jak Gotfrydzie, czy za ten stół sprzedający wystawia rachunek, czy
    > fakturę, czy obydwie te rzeczy naraz?

    Zgodnie z ustawa na kawałek poniżej limitu wystawia rachunek, na drugi
    kawałek fakturę.
    Nie można wystawić rachunku na całośc, bo od kwoty powyżej limitu
    powstaje obowiązek podatkowy.
    Nie mozna wystawić na calość faktury VAT bo "z automatu" VATowcem
    stajesz sie dopiero PO przekroczeniu limitu.
    Dobrowolne wejście w VAT możliwe jest z początkiem miesiąca (w miesiącu
    poprzednim trzeba było złozyc zgłoszenie).

    Powiem szczerze - nie spotkalam jeszcze nikogo kto by nie załatwił
    sprawy odpowiednio wczesnie, żeby rachunków na pół nie dzielić.
    W końcy jeżeli w czerwcu było sie o krok od limitu i interes sie jakos
    kręci to konkluzja że "za chwile wpadne w VAT a nie wiem jakie sa tego
    konsekwencje" powinna narzucic się sama.

    Sprawdzę który delikwent zapoczątkował wątek i powiesze go gdzies* na
    ścianie na pamiątkę :-))

    Maddy

    *post, nie delikwenta :-)

    --