  • 1. Data: 2003-07-16 16:36:07
    Temat: Vacić nie vacić... pytanie
    Od: "onet-romek" <r...@p...onet.pl>

    Zbliża się chwila, kiedy osiągnę przychód zmuszający mnie do wejścia w VAT.
    1. Proszę o informację, jaka jest obecnie dokładna kwota tego przychodu.
    2. Kiedy mam zacząć wystawiać faktury Vat? Czy w chwili, kiedy fakturuję
    zdarzenie gosp., które spowodowało przekroczenie progu, czy też dopiero
    następne? Np. do tej pory miałem 38.000 przychodu i mam wystawić dokument na
    10.000 zł. czy to już będzie faktura, czy jeszcze rachunek?
    3. Czy o tym fakcie należy zawiadomić US?

    Z góry dziekuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Romek

  • 2. Data: 2003-07-18 16:15:06
    Temat: Re: Vacić nie vacić... pytanie
    Od: "onet-romek" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "onet-romek" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > 10.000 zł. czy to już będzie faktura, czy jeszcze rachunek?
    > 3. Czy o tym fakcie należy zawiadomić US?

    1. 40 900 zł.
    2. Nie wiadomo. wyglądałoby jakby było tak, że na kwotę 2 900 rachunek, a na
    resztę FV. Ciekawe, czy inni się zgadzają.
    3. Nie wiadomo

  • 3. Data: 2003-07-18 18:06:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2003, onet-romek wrote:

> [...]
    >+ na
    >+ > 10.000 zł. czy to już będzie faktura, czy jeszcze rachunek?
    [...]
    >+ 2. Nie wiadomo. wyglądałoby jakby było tak, że na kwotę 2 900 rachunek, a na
    >+ resztę FV. Ciekawe, czy inni się zgadzają.

    A jest nad czym dywagować ?
    +++++
    3. Jeżeli wartość sprzedaży towarów u podatników zwolnionych od podatku na
    podstawie ust. 1 pkt 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1 pkt 1,
    zwolnienie traci moc w momencie przekroczenia tej kwoty. Obowiązek
    podatkowy powstaje z chwilą przekroczenia tej kwoty, a opodatkowaniu
    podlega nadwyżka ponad tę kwotę.
    ------
    (to z ustawy o VAT :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-07-18 22:21:41
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > 3. Jeżeli wartość sprzedaży towarów u podatników zwolnionych od podatku na
    > podstawie ust. 1 pkt 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1 pkt 1,

    Czy z powyższego wynika, że przychód związany z odszkodowaniem
    (który przecież nie jest sprzedażą towarów i usług)
    za stłuczkę auta będącego na stanie firmy nie zalicza się do przychodu
    związanego z limitem 40900 ?

    Marek

  • 5. Data: 2003-07-21 10:11:46
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

> [...]
    > (który przecież nie jest sprzedażą towarów i usług)
    > za stłuczkę auta będącego na stanie firmy nie zalicza się do przychodu

    Już wiem, byłem w US, sprawa nie jest trywialna bo mnie
    odsyłali od okienka do okienka, potem pani dzwoniła tu i tam,
    wreszcie okazało się, że odszkodowanie nie zalicza się do przychodów,
    których dotyczy limit przejścia na VAT.

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl
    OSTATNIA PŁYTA - "Rainbow Of The Universe"

  • 6. Data: 2003-07-22 06:02:22
    Od: "onet-romek" <r...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > A jest nad czym dywagować ?

    Jest nad czym dywagować. Bo jeżeli osiągnąłem sprzedaż np 40890 zł i teraz
    sprzedaję stół za 500 zł, to czy mam część stołu sprzedać na rachunek (np.
    nogę) a resztę stołu na fakturę?

  • 7. Data: 2003-07-22 06:38:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik onet-romek napisał:

    > Jest nad czym dywagować. Bo jeżeli osiągnąłem sprzedaż np 40890 zł i teraz
    > sprzedaję stół za 500 zł, to czy mam część stołu sprzedać na rachunek (np.
    > nogę) a resztę stołu na fakturę?

    Teoretycznie tak.
    Powinieneś odprowadzić VAT od każdej zlotówki ponad limit.
    Oczywiście, możesz wystaić rachunek na całośc a VAT dopłacić z wlasnej
    kieszeni. ;-)
    Lepiej, jeżeli przeskoczenie porgu jest nieuchronne, odpowiednio
    wczesniej "wejśc" w VAT dobrowolnie. Nie masz problemów z dzieleniem
    transakcji na pół.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-07-22 06:54:26
    Od: "onet-romek" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Lepiej, jeżeli przeskoczenie porgu jest nieuchronne, odpowiednio
    > wczesniej "wejśc" w VAT dobrowolnie. Nie masz problemów z dzieleniem

    Ach ten kraj :-(
    Ciągle trzeba kombinować,
    żeby się urzędnikowi przypodobać.

    Przy okazji, czy trzeba o przejściu na VAT zawiadomić US?

    Dziękuję z góry za odp.
    Pozdrawiam
    R.

  • 9. Data: 2003-07-22 08:34:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2003, onet-romek wrote:

> [...]
    >+ sprzedaję stół za 500 zł, to czy mam część stołu sprzedać na rachunek (np.

    Błąd w logice !
    Odniosłeś się do pytania, a poniżej leży przepis z którego czarno
    na białym wynika że *nie ma o czym dywagować*, bo napisali że
    "wszystko co przekracza limit".
    Znaczy: pytanie było retoryczne, a odpowiedź (była) poniżej:
    [...]
    >+ > podatkowy powstaje z chwilą przekroczenia tej kwoty, a opodatkowaniu
    >+ > podlega nadwyżka ponad tę kwotę.

    ...no to myślałem że nie będzie dyskusji :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-07-22 10:05:35
    Od: "onet-romek" <r...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > Znaczy: pytanie było retoryczne, a odpowiedź (była) poniżej:
    > [...]
    >
    > ...no to myślałem że nie będzie dyskusji :)

    Więc jak Gotfrydzie, czy za ten stół sprzedający wystawia rachunek, czy
    fakturę, czy obydwie te rzeczy naraz?

    Pozdrawiam
    Romek