  • Data: 2003-05-25 19:55:19
    Temat: Re: VATowiec - od ktorego momentu
    Od: "BaLab" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Sprzeciw.
    > NIE JESTEŚ VATowcem, aż do momentu przekroczenia kwoty !
    > Nie wymagaj żeby US zatrudniał... no wiesz ;)

    Ja nie wymagam niczego od U.S. Bycie lub niebycie VAT-owcem zależy od
    "PRZEWIDYWANEJ (podkr.moje) przez podatnika wartość sprzedaży towarów (...)"
    (Art.14.pkt.2. z zastrzeżeniami, że można zostać VAT-owcem także na innej
    drodze). Niedopełnienie obowiązku rejestracyjnego na podst. art.9. nie
    pociąga za sobą prawa dla U.S. do stwierdzenia, że podatnik PRZEWIDYWAŁ coś
    innego. Można go ukarać mandatem za brak VAT-R, ale nie można mu narzucić
    bycia lub nie VAT-owcem.

    Zresztą, to nie pierwszy przypadek, gdy coś zależy od przewidywań podatnika
    (vide def. środków trwałych).

    > Najpierw ustal czy napisałeś to co chciałeś :)

    Chyba tak, ale jakbyś coś jeszcze znalazł to będę wdzięczny.

    Na razie wychodzi mi, że jeśli:
    a) podatnik zaczynający DG nie złozyć VAT-R (częste),
    b) zaczął prowadzić swoją DG (zakupy i sprzedaż na faktury),

    ...to U.S. nie ma prawa przyjąć, że podatnik jest ZWOLNIONY z VAT i nie
    przysługuje mu prawo do odliczenia VAT-u naliczonego. Pod warunkiem, rzecz
    jasna, że podatnik PRZEWIDYWAŁ, że wartość sprzedaży towarów przekroczy
    magiczną kwotę 10 tys. EURO (lub proporcjonalnie mniej do końca roku). Nawet
    jeśli faktycznie nie osiągnie tej kwoty, to nie znaczy, że nie był
    VAT-owcem. U.S. nie ma prawa też badać, czy PRZEWIDYWANIA podatnika miały
    racjonalne podstawy.

    Pozdrawiam,
    BaLab