eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiVAT7, ewidencja zakupow VAT i KPiR - odliczenie VATu w kolejnym miesiacu › Re: VAT7, ewidencja zakupow VAT i KPiR - odliczenie VATu w kolejnym miesiacu
  • Data: 2004-03-09 23:43:06
    Temat: Re: VAT7, ewidencja zakupow VAT i KPiR - odliczenie VATu w kolejnym miesiacu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 9 Mar 2004, Maly wrote:
    >+ Zalamales mnie,

    ...no i znowy cykliści winni ;) ...

    >+ ale prawde mowiac nie wiem o czym piszesz:)

    Rzuć okiem na sąsiednie wątki i googla przesłuchaj na ową okoliczność :)
    Sprawa jest prosta: jeśli prowadzisz księgę jako "podstawowy" zapis
    dokumentacyjny to wpisów dokonujesz "na bieżąco". Ale *jeśli* prowadzisz
    ewidencje, bądź *jeśli* powierzyłeś prowadzenie KPiR biuru rachunkowemu
    (to trzeba zgłosić do US) co pociąga za sobą konieczność prowadzenia
    ewidencji :) - to *wtedy* możesz wypełniać KPiR "do 20. następnego
    miesiąca" (a dokładniej minister zapisał "w terminie zapewniającym
    prawidłowe rozliczenie" :)) i *wtedy* obowiązuje cię zapis chronologiczny,
    czyli dane przed wpisaniem trzeba posortować po datach "zdarzeń
    gospodarczych" (a to nie muszą być np. daty otrzymania faktur, tylko
    wcześniejsze :)).
    Wyłożyłem się jaśniej ? :)
    Szczegóły w rozp. ds. KPiR (tam np. jest konieczność wpisywania
    sprzedaży "nie póżniej niż przed rozpoczęciem sprzedaży dnia następnego"
    i inne takie oraz par. 30 i 31 opisujące kiedy można "raz na miesiąc" :))

    >+ uswiadomienie mi, ze jeszcze spooooooro przede mna.

    ...nic się nie martw. Lada dzień zaczniesz wpadać na tym iż postępujesz
    źle, bo wg przepisów które obowiązywały 2 tygodnie temu a dziś są
    już stare :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)