    From: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT zwolniony i sprzedaż
    Date: Thu, 12 Jun 2003 18:15:28 +0200

    Użytkownik "Ryszard G." <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:bc9nb1$1nc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Uważam, że jeżeli nie masz wpisu do ewidencji szkół i placówek
    niepublicznych, to
    > "szkolenia" nie są usługami w zakresie edukacji a więc nie są zwolnione z
    VAT.

    A pod ktora z ponizszych definicji ustawowych (Ustawa o systemie oświaty)
    łapie sie "podmiot" prowadzacy szkolenia ?
    Mimo szczerych checi nie przekonales mnie. Wole korzystac ze swoich doradcow
    i stosowac stawke "zw" do szkolen.
    Cala ustawa tutaj:
    http://www.men.waw.pl/

    Pozdrawiam,
    Karol

    Art. 2.
    System oświaty obejmuje:
    1) przedszkola, w tym specjalne,
    2) szkoły podstawowe i ponadpodstawowe, z wyjątkiem szkół wyższych, w tym
    specjalne, sportowe oraz mistrzostwa sportowego i artystyczne,
    3) placówki oświatowo-wychowawcze, placówki pracy pozaszkolnej oraz placówki
    kształcenia ustawicznego umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy
    ogólnej i kwalifikacji zawodowych, uzyskanie i uzupełnienie wiedzy ogólnej i
    kwalifikacji zawodowych, zdobywanie umiejętności, kształtowanie i rozwijanie
    zainteresowań i uzdolnień, oraz korzystanie z różnych form wypoczynku,
    4) poradnie psychologiczno-pedagogiczne oraz inne poradnie specjalistyczne
    udzielające dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom pomocy
    psychologiczno-pedagogicznej, a także pomocy uczniom w wyborze kierunku
    kształcenia i zawodu,
    5) placówki opiekuńczo-wychowawcze i resocjalizacyjne, zapewniające opiekę i
    wychowanie dzieciom i młodzieży, pozbawionym całkowicie lub częściowo opieki
    rodzicielskiej oraz inne działające stosownie do potrzeb w zakresie pomocy i
    opieki nad dziećmi i młodzieżą,
    6) rodziny zastępcze,
    7) ośrodki adopcyjno-opiekuńcze inicjujące i wspomagające zastępcze formy
    wychowania rodzinnego,
    8) Ochotnicze Hufce Pracy,
    9) zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli,
    10) biblioteki pedagogiczne.