  • Data: 2003-06-10 21:45:06
    Temat: Re: VAT zwolniony i sprzedaż
    Od: maruda <m...@g...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

    10.06.2003 20:28, persona, tytułująca się 'agagoc', zechciała zauważyć:

    > pytałam o szkolenia w US i jak wystawić na to fakturę,
    > to panie urzędniczki pytały o uprawnienia do
    > organizowania szkoleń, które wydaje Ministerstwo
    > Edukacji. Dlatego na wszelki wypadek napisałam, że
    > takich nie posiadam. Czy w związku z tym mogę
    > wystawić fakturę ze stawką zw na szkolenie
    > w formie poza szkolnej. Czy to jest zwolnione z VAT?
    > Przepraszam, że jestem taka natrętne z tym pytaniem,
    > ale: dziecko płaczę, mąż głodny, pranie się skończyło,
    > a ja księgowa, nie umiem sobie poradzić. KOszmar.
    > Bardzo dziękuję za pomoc.

    Też jestem informatykiem, sprawę więc zbadałem, ale bardzo pobieżnie.
    Już w momencie rejestracji dg, Odpowiedni Wydział w Urzędzie Miejskim
    zakwestionował wpis "prowadzenie szkoleń", informując mnie jednocześnie,
    że powinienem być zarejestrowany jak placówka edukacyjna i zatrudniać
    osobę mającą uprawnienia, być może pedagogiczne. Nie wnikałem. Nie
    można, to nie można.
    Swego czasu próbowałem wpisać szkolenie w fakturze, to odbiorca faktury
    powiedział mi z dobrego serca, żebym sie nie wygłupiał, bo VAT to on
    sobie odpisze. Zmieniłem na wdrożenie. No i na formum Inforu temat
    wałkowano ze dwa lata temu. Wyszło, że nie można tak sobie. Mus mieć
    papier, że edukacyjna i wpisana do rejestru. Podejrzewam, że jest
    analogia do usług hotelowych: żeby móc je świadczyć z niższa stawką,
    trzeba być hotelem z mała ilością gwiazdek.

    Na razie gdybam i piszę, żeby palce nie zdrętwiały. Znam jednak kilku
    przebiegłych księgowych w bardzo duuużych firmach, więc rzecz zbadam
    solidniej. Ale na jutro lub pojutrze.

    Na razie, nie pozostaje mi nic innego, jak pozdrowić Ciebie, męża, płacz
    dziecka i pranie. ;)

    PS
    Od pięciu lat prowadzę szkolenia fakturując je, jako wdrożenia i
    instrutaże z pełną stawką 22%. Sypiam spokojniej. Może się mylę, ale
    sprawdzę.