  • Data: 2003-09-22 16:07:54
    Temat: Re: VAT za benzyne i gaz
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 22 Sep 2003, blondi wrote:

    >+ No to ładnie, jestem w niezłych tarapatach, jeżeli vatu za gaz się nie
    >+ odlicza.........

    Jeszcze nie jest tak źle: jak się pospieszysz, policzysz
    i poskładasz korekty wpłacając VAT (z odsetkami !), wyjasnienie
    oraz czynny żal - to wg Ordynacji jesteś chroniony przed karą.
    Nie czekaj na zmianę pogody...
    [...]
    >+ Ojojo, co jest większym
    >+ prawdopodobieństwem że US odwiedzi wcześniej biuro księgowe czy małą
    >+ działolność gospodarczą?????/

    A co za różnica ?? Jak złapią... - to tak i tak ukarany
    będziesz ty - ew. później spróbujesz zedrzeć z księgowego
    lub jego ubezpieczenia (BTW: przeczytaj pięć razy
    umowę, bo firma ubezpieczeniowa to ci ani grosza nie popuści,
    raczej nie licz...).
    Jak już uporasz się z VATem, to możesz później zrobić korektę
    dochodowego - tym razem na własną korzyść, bo ten VAT to będzie
    twój KUP. Bez odsetek tym razem, niestety :|
    Za to z wyjasnieniem, że to jest odliczenie PD z tytułu
    VATu który wpłaciłeś :] !
    IM*H*O - do tej drugiej korekty (dochodowego) czynny żal nie
    jest konieczny, jako że nie uszczupliłeś PD. Jakby kto
    miał inne zdanie... to poproszę :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)