  • Data: 2009-05-17 13:14:01
    Temat: Re: VAT , proporcje
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wspolna-flaszka.pl wrote:

    > od tego zaczynalem, po prostu nie rozumiem tego .
    >
    > (czytam w abc vatu Markowskiego).

    Ja nie mam sprzedaży zwolnionej, więc też tego nie zgłębiam i moja wiedza
    jest
    bardzo ogólna. Nie mniej jednak może zrozumienie zasad ogólnych pomoże
    Ci ogarnąć przepisy dotyczące Twojego przypadku. A najogolniej zasada jest
    taka,
    że VAT z zakupów możesz odliczyć w proporcji takiej w jakiej te zakupy
    związane są
    ze sprzedażą OPODATKOWANĄ. Jeśli masz sprzedaż zwolnioną, to musisz ustalać,
    które zakupy związane są z tą sprzedażą (pośrednio i bezpośrednio) i od tego
    odliczyć
    nie możesz w całości. Jest też pewne narzędzie do upraszczania rachunków -
    tzn jeśli
    udział sprzedaży zwolnionej nie przekracza chyba 2% obrotu, to nie stosujesz
    proporcji do odliczenia VAT od zakupów ogólnych. To odliczenie z rocznego
    okresu
    koryguje się w pierwszej deklracji w danym roku. To tak najogólniej.
    A teraz sobie czytaj i interpretuj :-)