    From: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od z?ych d?ugów (RzP info)
    Date: Fri, 24 Sep 2004 11:24:13 +0200

    On 9/24/2004 10:57 AM, xyz wrote:
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040924/p
    rawo/prawo_a_4.html

    > Kierunek dobry tylko jedno mnie niepokoi: "Ryzyko, że nabywca nie
    > skoryguje deklaracji i odliczenia nie zwróci, ponosiłby sprzedawca."
    > Nietrudno sobie wyobrazić sytuację gdy sprzedawca nie mogąc wyegzekwować
    > od nierzetelnego nabywcy korektę VAT nie korzysta z ulgi, nabywca śmieje
    > się mu w nos, a organy skarbowe są zadowolone bo swoje dostały i nie
    > interesuje ich od kogo. I znów obowiązki państwa zostaną przerzucone na
    > obywateli, a przepis pozostanie martwy.

    Będzie jak z ustawą dyscyplinująca płatników - niektóre firmy skróciły
    żądany termin płatności z 45 do 30 dni i finito - wpływ na terminowe
    regulowanie zobowiązań i skuteczne dochodzenie odsetek - praktycznie
    żaden - za to o ile dobrze pamiętam, to jak skarbowy dopadnie, że kto
    nie zapłacił odsetek, to ma przychód i buch go w kły, że się nie wypitolił.

    PZdr: Catbert