  • Data: 2004-09-28 08:36:03
    Temat: Re: VAT od zlych dlugow (RzP info)
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 9/27/2004 10:49 AM, xyz wrote:

    > To jakaś bzdura bo odsetki, za którymi nie idzie pieniądz nie są ani
    > kosztem ani przychodem.

    Jeżeli odsetki są należne z mocy ustawy, to ich niezapłacenie stanowi
    przychód - nie ma znaczenia czy ewentualny bebeficjent je dostał,
    dostanie lub miał dostać.
    Istnieje tu podobieństwo (ostatnio jakieś orzeczenie to zmieniło) do
    naliczenia VAT w niewłaściwej, zawyżonej stawce - ten, co pobrał ma
    odprowadzić, ale ten co zapłacił nie mógł odliczyć, bo VAT był naliczony
    "nieprawidłowo".
    Obawa przed takim skutkiem interpretacyjnym (ustawy "o odsetkach") była
    opisana w którymś z numerów GP, a np. część moich klientów zmieniła
    termin płatności z 60 na 30 dni, bo na dobrą sprawę nie byli pewni, co z
    ustawy wynika. Chodzi o duże zakłady z kapitałem państwowym, więc nie o
    strachliwe miśki.

    Ustwę łatwo zinterpretować, gdy jako złacznik potraktuje się "W pustyni
    i w puszczy". Kalemu ukraść krowę - źle, Kali ukraść - dobrze.

    Pzdr: Catbert