  • Data: 2005-11-27 21:02:44
    Temat: Re: VAT od umowy zlecenia
    Od: "niedzwiedz" <u...@e...totezusun.pl> szukaj wiadomości tego autora

    To może konkretniej.
    Załóżmy, że umowa (o dzieło/zlecenie) obejmuje stworzenie bazy danych, która
    podpada pod prawa autorskie. Mam wtedy kup 50% (art. 22.9.3 updof) i vat 7%
    (załącznik nr 3 do ustawy o ptu, poz 162), co daje podobne obciążenia
    fiskalne jak przy kup 20% i vat zw.
    Zastanawiam się teraz jak to pod prawa autorskie podciągnąć. Regulacje
    ustawy o prawie autorskim jakoś do mnie nie przemawiają, są zbyt ogólne i
    nieprecyzyjne. Czy ktoś zna jakiś przykład, kiedy baza danych jest przejawem
    działalności twórczej o indywidualnym charakterze :), a kiedy nie?
    Czy lepsza będzie umowa o dzieło, czy zlecenie? Dzieło to wykonam za
    pierwszym razem, a później to będą tylko aktualizacje/rozbudowa (czy to też
    jest dzieło?)