  • Data: 2003-06-10 08:21:35
    Temat: Re: VAT od reklamy limit. = KUP
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik k...@p...onet.pl napisał:

    > Czyli jak byl to np. zakup czekolady, to wystawiam fa wewn. z kwota brutto czy
    > netto? Jak taka faktura wewnetrzna powinna wygladac? Mysle, ze tam gdzie

    Możesz wybrać - dajesz w koszty netto, odliczasz VAt i wystawiasz sama
    sobie fakturę na to co kupiłas z odpowiednimi stawkami VATu.
    Fakturę tą wpisujesz do rejestru sprzedaży VAT jak każda inna sprzedaż,
    ale w KPiR księgujesz tylko VAT z tej faktury i do tego w koszty
    (pozostałe, nie RiR).

    Drugi wariant - nie odliczasz VATu, dajesz w koszty brutto ale i tak
    wystawiasz fakturę wewnetrzną - na kwote netto ze stawką "zwolniony" -
    która musisz ując w rejstrze sprzedazy i na deklaracji.

    Ja stosuję pierwszą metode bo jest bardziej przejrzysta a formalności
    tyle samo. Do tego wrzucanie faktur brutto kiedy VAT mozna odliczyć
    obniża limit na reprezentację ;-)

    Druga sprawa to to że spotkałam sie z interpetacją US (na szczęście
    tylko jeden raz a poza tym kwota była mała więc machneli reką) że taki
    VAT z faktury wrzuconej brutto w koszty pomimo że można była go
    odliczyć, nie jest kosztem uzyskania przychodu. Przy odrobinie złej woli
    da sie tak zinterpretowac ten przepis i dlatego wolę metodę pierwszą.

    Faktura wewnętrzna to normalna faktura VAT - możesz uzyć standardowego
    druku - z tym że nabywca i sprzedawca to Ty. Z reguły do faktur
    wewnetrznych prowadzi się osobną numerację (ja np. daję indeks REKL) bo
    z zasady wystawia sie je wstecznie np. na początku czerwca za maj z data
    majową - co w tym jedynym przypadku jest dopuszczalne.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl