    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od lombardu
    Date: Sat, 5 Apr 2003 11:58:25 +0200

    On Sat, 5 Apr 2003, walfal wrote:

    >+ Dnia 04-04-2003 20:33, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    [...]
    >+ > Zastrzegam że się nie znam - ale jaka jest podstawa prawna do kasowania
    >+ > VATu od operacji *finansowej* (pożyczki) ? [...]
    >+ Sam sobie udzieliłeś odpowiedzi. Art.7 UPT i załącznik nr 2.
    >+ > z wyłączeniem:
    >+ > 3) działalności lombardów, z wyjątkiem usług świadczonych przez banki

    Jasne, nie policzyłem ilości przeczeń :> (wyjątek od wyłaczenia ze
    zwolnienia, wrrr... !), moja wina.
    Nie mam więcej pytań, bo reszta oparta była o domniemanie że
    pożyczka lombardowa nie jest objęta VAT :)
    Skoro jest... to niestety :( (nie ma różnicy między 22% VAT
    zapłaconego za "towar" a "dochód") - wszystko się zgadza.
    Podobnie jak ja zgadzam się z argumentacją rzecznika:

    >+ Link do dyskusji na ten temat:
    >+ http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_010118/p
    rawo/prawo_a_3.html

    ...co nic nie zmieni.