  • Data: 2003-04-04 18:33:34
    Temat: Re: VAT od lombardu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 4 Apr 2003, walfal wrote:

    >+ Dnia 04-04-2003 13:27, Użytkownik faktornik napisał:
    >+ > Znawcy - łaskawcy
    >+ > powiedzcie jak to jest z Vatem od usług lombardowych
    >+ > w sytuacji gdy:
    >+ >
    >+ > 1. klient zostawił fant wart 300 dostał do ręki 100 oddaje 150, dostaje
    >+ > spowrotem fant
    >+
    >+ VAT należny: 50 zł x 18,03% = 9,01 zł (VAT od odsetek uzyskanych brutto)

    Zastrzegam że się nie znam - ale jaka jest podstawa prawna do kasowania
    VATu od operacji *finansowej* (pożyczki) ? "Towar" jest zastawem,
    sprzedaży nie ma - nie ma VATu (ale to na tzw. logikę - więc wcale
    do przepisów pasować nie musi :>).

    >+ > 2. klient zostawił fant wart 300 dostał do ręki 100 nie oddaje 150, fant
    >+ > ja(lomardowiec) sprzedaje za 200
    >+
    >+ VAT należny: 200 zł x 18,03% = 36,06 zł (VAT od wart.sprzedaży brutto)

    ...a tu nie ma pośrednictwa ? (100 zł sprzedaży zw. i 100zł przychodu
    z pośrednictwa -> 18,03 zł VAT !)

    Można mnie obwarczeć :), ale jakoś tak usiłuję porównać ze sprzedażą
    komisową :)

    No i zaglądając do "zeszłorocznego" stanu UoVAT (mam ją razem
    z załącznikami, a załączników do "nowej" nie chce mi się szukać :>)
    widzę:

    ++++++
    Załącznik nr 2
    WYKAZ USŁUG, KTÓRYCH ŚWIADCZENIE JEST ZWOLNIONE OD PODATKU
    Sekcja J 65-67

    Usługi pośrednictwa finansowego, z wyłączeniem:
    1) (skreślony)

    2) usług polegających na oddaniu w odpłatne użytkowanie rzeczy

    3) działalności lombardów, z wyjątkiem usług świadczonych przez banki
    -----

    Niniejszym, swiadom luk w własnej wiedzy, w obawie o powstanie
    niesłusznego mitu składam do przedpiścy wniosek o złożenie
    wyjaśnień w sprawie podstawy prawnej - wraz z wnioskiem
    o zwolnienie mnie od ewentualnych kar w postaci splonkowania
    i podobnych... !
    :)

    [...]
    >+ Z tą sprzedażą poniżej wartości zastawu to bym uważał.

    'z powodu wyjścia z mody' ;), ale pewnie masz rację :)

    pzdr, Gotfryd