    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od egzemplarzy wystawowych, na jakiej podstawie?
    Date: Mon, 24 Nov 2003 23:30:24 +0100

    On Mon, 24 Nov 2003, Katka wrote:

    >+ Mam następujący problem i może ktoś mi podpowie rozwiązanie.
    >+
    >+ Firma produkująca pewne urządzenia, daje je swoim przedstawicielom
    >+ (egzemplarze wystawowe), wedle ustawy powinna wystawić im fakturę VAT, ale
    >+ nie może, bo de facto to ona im nie sprzedaje tych urządzeń tylko daje jako
    >+ pokazowe

    Określ ich status po "daniu" - czyje one są ?
    Jak przedstawiciela - to Kaizen już wyłożył.
    IMHO dobrze by było żeby dostali kopię owej FW (tak, *kopię* :))
    bo mają przychód, nieprawdaż ?
    Jak się mylę to krzyczeć :)
    [...]
    >+ tu rodzi się pytanie jak odprowadzić VAT od tych urządzeń (faktura
    >+ wewnętrzna nie wchodzi w grę bo przedstawiciel nie ma wtedy dokumentu na
    >+ podstawie, którego otrzymał to urządzenie).

    Zależy czy to darowizna, dzierżawa (pewnie nie, bo pewnie nie wolno
    im "zmienić przeznaczenia"), użyczenie....

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)