  • Data: 2010-09-30 14:36:34
    Temat: Re: VAT od darowizn
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 29 Sep 2010, Jacek_P wrote:

    > Nonsens. To 'rozdawnictwo' to była ściema dla zakrycia
    > lewej produkcji/sprzedaży.

    Patrz sąsiedni post.
    To W NICZYM NIE ZMIENIA MERITUM - oczywiście "domiar" za rozdawany chleb
    był w skali pozostałych "domiarów" i kar symboliczny, ale skoro US miał
    czarno na białym dowody (podejrzany sam się upierał że tak było), to
    nie miał wyjścia: *musiał* wydać decyzję o zapłacie należnego VAT
    z odsetkami.
    I "na dziś" nic się nie zmieniło (poza wpisaniem do ustawy możliwości
    skorzystania z "pośredników") - w takim samym stanie prawnym decyzja
    musiałaby być taka sama.

    [...oddanie gara zupy...]
    > Broń Boże! Nie oddawać. Odsprzedać za złotówkę + VAT od tej złotówki.

    Akurat instytucji charytatywnej można :) (to zmieniono w ustawie).
    Biednym - nie (ale już "za złotówkę" jak piszesz - można, będzie
    prawidłowo).

    pzdr, Gotfryd