    From: "Sławomir Stępniak" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT na usługi projektowe
    Date: Thu, 27 Feb 2003 19:18:22 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@vk87.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik "Stefan Nos" <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:b3k6qu$nla$1@inews.gazeta.pl...
    | Problemik mały z nowymi załącznikami do VAT.
    | Firma świadczyła usługi projektowe przy budowie dróg. Wg załącznika nr 3 w
    | poz. 81 do 31-12-2002 były one obłożone stawką 7% bez względu na symbol
    KWiU.
    | Na skutek nowelizacji pojawiły się tylko roboty ogólnobudowlane drogowe
    | z uwidocznionym symbolem PKWiU. W ustawie nowelizacyjnej zamieszczono
    klauzule
    | gwarancyjne, ale dość tajemnicze. Konia z rzędem temu, co coś wyduma.

    No fakt, problem jest, ale i byl. Projektowanie bylo gdzie indziej w KWiU
    niż roboty budowlane np. Biuletyn Instytutu Studiow Podatkowych 7-8/2001
    s.25 pisal
    "...Z drugiej strony...wspomniane usługi ... są związane z budową
    ...Zastosowanie do nich stawki 7% rodziłoby jednak znaczne ryzyko
    podatkowe". Mimo tych wątpliwości wówczas miałem pisemną interpretację US na
    7% (konkretnie dotyczyło projektowania autostrad w części elektrycznej)
    Zmienił się nr poz. z 81 na 100ileśtam i pojawił się nr PKWiU ale bez
    gwiazdki o wyłączności opisu słownego a w PKWIU opis jest chyba bogatszy.
    Czyli wątpliwości są takie same jak przed 2003 r. Moim zdaniem można
    projektować (wg odp. nr PKWiU) ale robiąc dla drog można też się podczepić
    pod usluge zwiazana z budowa dróg wg tego punktu. Bowiem klasyfikuje sie
    konkretną usługę a nie całokształt działalności. Gdy projektant wystawi
    fakture za powielenie egzemlarza projektu - to klasyfikuje jako działalność
    introligatorską czy jak jej tam.
    Liczy się opis usługi na fakturze (i napisany koniecznie nr PKWiU ten
    słuszny-7%) Najlepiej napisać "wykonanie projektu związanego z budową
    drogi..." żeby była literalna zgodność.
    Ale to wszystko tylko IMO , bezpiecznie byłoby do swojego US o
    interpretacje, ja jeszcze nie zdazylem wiec nie wiem jak dzis zareaguja,
    pzdr Slawek S. s...@p...onet.pl1 (ale bez cyfr)