    From: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT i zasady ogólne
    Date: Fri, 9 Jul 2004 21:04:09 +0000 (UTC)

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Sprzeciw. *CZĘŚĆ* tej kasy "nie była jego", być może znaczna część.
    > Ta część z której ma "podatkowy" dochód (przed odliczeniami !),
    > z którego pokrywa:
    > - ZUS społeczny

    > wyższe. Znając życie nikt nigdy nie zgodza się na obniżenie
    > przychodu :> więc rozważanie "co by było jakby znieść VAT" wypada
    > sprowadzić do przypadku że to dochody rosną przy stałych cenach :)

    Mozna dzielic wlos na cztery albo i kilkanascie. Juz tekst
    "przy stałych cenach" jest watpliwym zalozeniem.
    Cena to jest koszt wytworzenia plus dodatki (np zysk)
    wiec jesli dodatek nazwany
    VAT bylby mniejszy to zadnych stalych cen nie nalezy zakladac tylko je
    obnizyc o tyle ile spadl VAT.

    Ostatnio kilka listow uswiadamialo mi ze VAT to cos co tylko
    transportuję od kupującego do US a dla mnie jest neutralny.
    I - rowniez zakladajac - ze panstwo nie kantuje - to jest prawda.
    Przedsiebiorca nie doklada do VAT-u ani grosza w dluzszym okresie
    czasu i srednim przeplywie kasy.
    Nie mowie o cudotworcach jadacych kilkanascie lat na stratach ani
    geniuszach prawnych zwanych Lisak. To nie ma nic wspolnego z prawzorem
    VAT-u.
    Efekt jest, ale inny. Taki ze doklada klient a sam przedsiebiorca ma
    klopot ze znalezieniem kolejnego klienta ktoremu juz brakuje kasy bo
    panstwo rekami poprzedniego sprzedawcy skubnelo go ciut za duzo.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl