  • Data: 2005-02-23 21:18:22
    Temat: Re: VAT czy PCC???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 23 Feb 2005, Piotr 'Kazimierz' Kuźmiak wrote:
    [...]
    >+ Nie mam zamiaru tego podważać. Zreszta i tak sprzedaz ST po ich
    >+ wykorzystaniu jest zwolnione z VAT jako towary uzywane

    ...od kiedy ???
    Bo ja to myślałem że zwolniona jest w ("wg intencji dość rzadkich")
    przypadkach kiedy przy nabyciu nie było prawa odliczenia VAT !!
    Sugerujesz że sprzedając używaną miotłę z firmy to VATu nie
    trzeba naliczać ? :)

    >+ wiec sa tez
    >+ zwolnione z PCC. Ja mowie o sytuacji gdy ten blaszak nie jest ST.

    Proste pytanie: jednostka posiadająca własny majątek (=>CIT),
    czym jest (czym MOŻE BYĆ) ów "blaszak" ?

    >+ > - każdą czynność przygotować i wykonać RAZ. Przygotowanie
    >+ > zrobić tak aby "jednorazowość" była oczywista.
    >+
    >+ Teoretycznie jest to mozliwe, ale patrzac na to z ew. ekonomicznego punktu
    >+ widzenia raczej malo mozliwe w praktyce. IMHO wrecz niemozliwe do
    >+ zorganizowania. No chyba, ze wezmiemy pod uwage jedynie chec unikniecia
    >+ podatkow, a nie jakies ekonomiczne uzasadnienie dzialania.

    Ekonomiczne, ekonomiczne. Jak się sprzedaje coś nieVATowcowi
    lub zwolnionemu z VAT to wszystkie koszta osobowe i zysk obłożone
    są VAT. Przy *dużych* sumach opłacałoby się...

    >+ > Szczególnie po wprowadzeniu "osobistej odpowiedzialności" za
    >+ > decyzje owe decyzje mogą być hm... ostrożniejsze.
    >+
    >+ Hmm... skad wiesz po ktorej "stronie barykady" pracuje? :)

    ??!
    Nic nie wiem :)
    Powyższy wniosek jest spodziewaną reakcją niezależnie od tego
    kto będzie w danym momencie urzędnikiem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)