    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT Ryczałt czy mogę odliczyć Vat z czynszu?
    Date: Sun, 3 Jan 2010 21:15:59 +0100

    Sawa wrote:

    > przez cały rok ta rezerwa + bieżące
    > zakupy towaru wystarczało mi aby nie płacić tego podatku. Obecnie
    > kończy mi się ta rezerwa i nie uśmiecha mi się płacić 500-2000zł Vatu
    > na mc. Kompletnie się na tym nie znam, co mogę odliczyć? Czynsz?, Telefon
    > (na
    > firmę), jak z autem (prywatne). Chciałbym z VATem wychodzić na zero
    > aby nie mieć kontroli z UKS ;-).

    Jeśli masz stałą, przynoszącą dochód sprzedaż na podstawowej
    stawce, to zawsze będziesz płacić VAT. Nie załatwisz tego drobiazgami typu
    telefon czy czynsz. Poza tym jeśli klienci płacą, to VAT powinien być dla
    Ciebie
    podatkowo neutralny. Jeśli jest inaczej, to znaczy, że coś z kalkulacją
    rozliczeń jest nie tak.