  • Data: 2010-01-04 18:43:04
    Temat: Re: VAT Ryczałt czy mogę odliczyć Vat z czynszu?
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sawa wrote:

    > Znam żyjących ze zwrotu VAT, firma tak jest skalkulowana że żyją
    > tylko z tego co odda US ale za tą ilość kontroli jakie oni mają ja
    > dziękuje ;-)

    To tylko taki skrót myślowy. Jeśli myślisz, że da się tak, to
    widać, że niewiele z tego rozumiesz. Sam też używałem takiego
    zwrotu, bo przez kilkanaście lat miałem stałe zwroty, ale tak naprawdę
    żyje się jednak z dochodu, a nie ze zwrotu pożyczki udzielonej państwu.

    > U mnie w tym roku szły inwestycje np wykazywałem zakupu 15000
    > sprzedaży 12000 Obecnie zaczyna się to obracać i wzrasta mi podatek

    I tak jest normalnie. Sytuacja z nadwyżką w przypadku inwestycji
    jest stanem przejściowym.

    > ;-/. Nie chodzi o to aby być na minusie ale oscylować koło 0 płacąc
    > 100-300zł VATu mc, wykazując minimalną rentowność.

    Jeśli potrafisz przeżyć z dochodem z tego źródła rzędu 500-1000zł
    albo jest Ci to potrzebne tylko do wykazania kosztów - to jest w tym
    odrobinę
    sensu, ale jeśli masz się z tego docelowo utrzymać, to jesteś w ślepej
    uliczce.

    > Co do głównego wątku, czy będąc małym podatnikiem rozliczając się z US
    > uproszczonym systemem kasowym mogę odliczyć:
    > Vat z:
    > Czynszu
    > Prądu
    > Wody
    > Ścieków
    > Telefon (komórka na sklep)
    > Zakup reklamówek, cen itp.
    > Obsługi kasy fiskalnej

    Tak.

    > 60% paliwa części auta (auto na osobę fizyczną)

    Nie ma limitów, albo tak albo nie.

    > Terminal płatniczy

    Tak.