    From: "Bart Prokop" <b...@b...prokop.name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT-R a współpraca z firmą z USA
    Date: Thu, 12 Mar 2009 20:53:33 +0100

    Co oznacza "wspolpraca"?

    Ja np. wspolpracuje z klientami z calego swiata (tak sie sklada ze nie
    wspolpracuje z tymi z UE) a swiadcze na ich rzecz uslugi informatyczne
    (konkretnie pisze soft oraz robie inen uslugi, bardzo czesto na "zdalnych
    pulpitach"). Jako, ze sa to uslugi niematerialne co do ktorych VAT "jest
    problemem odbiorcy", to swiadczenie takich ulug w ogole NIE PODLEGA
    podatkowi VAT /nie wystawiam na to klasycznych faktur nie wciagam tych kwot
    do ewidencji VAT sprzedazy/ z jednym malym haczykiem... wolno mi odliczas
    VAT od kosztow zwiazanych z wytworzeniem tych uslug.

    /Analogiczna jest sytuacja np. z tlumaczem, ktory by wykonal usluge
    tlumaczenia na rzecz firmy z USA/

    A jaki typ dzialnosci ty bedziesz prowadzil?

    .googlegroups.com...
    Witam wszystkich,

    jestem w trakcie zakładania firmy, jutro jadę odebrać numer REGON i
    założył rachunek bankowy. Zostanie mi jeszcze Urząd Skarbowy i ZUS.
    Chciałem się zapytać czy muszę przedsięwzięć jakieś specjalne kroki,
    jeżeli planuje rozliczać się fakturami z firmą z USA? Z tego co wiem
    to w przypadku krajów UE jest obowiązek wypełnienia dodatkowego
    formularza, ale jak to jest ze Stanami? Czy robię wszystko standardowo
    tak jakbym chciał współpracować tylko z polskimi klientami?

    Dziękuję