  • Data: 2002-10-03 12:06:20
    Temat: Re: VAT Kwartalnie - co po 30.09?
    Od: "Kazimierz Breza" <e...@p...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <napisał w wiadomości

    > Czy czytałeś wogóle mój list?
    > 1.) Przecież piszę, że dowiedziałem się o tym JUŻ w październiku - a więc
    > nie mogę złożyć do 30.09 pisma do US.
    > 2.) Podałem właśnie link do owego wydania! To w nim przeczytałem, że nie
    > jest jasna definicja kwartału - czy ma to być kalendarzowy czy dowolny.
    > Pytam - czy ktoś wie czy będę mógł rozliczać VAT kwartalnie dopiero od
    > stycznia czy może wcześniej?
    >
    > K. Kowalski

    Rzeczywiście masz rację. Co nie zmienia jednak faktu, że kwartał to kwartał.
    Powszechnie mówi się np. o pierwszym, drugim itd. kwartale i nikt nie ma tu
    żadnych wątpliwości. Pan Machowiak piszący o niejasnej definicji, nie czepia
    się sformułowań dotyczących miesiąca (a pojęcie miesiąca też nie jest
    zdefiniowane w ustawie). Czym innym jest np. miesiąc od odstępu czasu
    równego długości jednego miesiąca. Dla mnie jest to zwykłe szukanie dziury w
    całym. Dlatego przypuszczam, że rozumienie kwartału jako dowolne trzy
    miesiące jest błędem w rozumowaniu (można by pójść dalej - skoro nie jest
    też jasno zdefiniowany miesiąc, to można by go rozumieć np. jako odcinek
    czasu o długości miesiąca - trochę kłopot bo miesiące, podobnie zresztą jak
    kwartały, mają różne ilości dni. I jak w tym świetle wyglądałby np. Art. 10.
    p1. ustawy, czyli obowiązek składania deklaracji do 25 dnia miesiąca.).
    Ustawa, która musiałaby zawierać definicje wszystkich użytych w niej pojęć
    musiałaby być małą encyklopedią:)
    --
    K.Breza