  • Data: 2003-08-26 10:41:38
    Temat: Re: VAT?!
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I w moim konkretnie przypadku ponieważ współpracowałem również z
    firmami
    > polskimi nastąpił "korek" (które również eksportowały).
    > Wcześniej jakoś sobie dawałem radę a po "ustawie" zrobił się kwas w
    postaci
    > VAT w US.
    > I tak odbiorcy nie zapłacili mi za towar w terminie przez co i ja
    się
    > spóźniłem a to z kolei spowodowało przechodzenie VATu na kolejne
    deklaracje.
    > I tak oto US ma moje ponad 150 tys a że akurat nie eksportuję
> [...]

    1. albo przez jakiś czas nie płacisz VAT
    z obrotu krajowego i kompensujesz stopniowo nadwyżkę
    2. albo jeśli działalność faktycznie "obumarła"
    piszesz wniosek o zwrot z tytułu braku rokowań
    na zwrot w trybie normalnym

    Sam też to odczułem, ale w końcu
    po coś jest art 18 ust 5 i 6.
    Wtedy na zapłatę jest od 55 do 85 dni
    i można jakoś to przeżyć zwłaszcza jak jest jakaś
    ciągłość eksportów.