    From: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Uzywany samochod - jak amortyzowac?
    Date: Tue, 16 Jul 2002 00:13:39 +0200

    Wiedziałem, że dzwonią, tylko kościoły pomyliłem :-)
    Pozdrawiam,
    Karol

    Cytat ze stron PWC:

    Od dłuższego już czasu przepisy ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku
    od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. nr 11, poz. 50 z późn.
    zm.) zwalniają z opodatkowania tym podatkiem sprzedaż towarów używanych.
    (...)

    Samochody są w tym przypadku traktowane tak, jak każda inna rzecz ruchoma.
    Po pierwsze zauważmy zatem, że w tym przypadku dla uzyskania statusu "towaru
    używanego" żadnego znaczenia nie ma wiek samochodu. Samochód - zgodnie z
    art. 4 pkt 7 ustawy o VAT - uzyskuje status towaru używanego dopiero wtedy,
    gdy okres jego używania przez podatnika dokonującego sprzedaży wyniósł co
    najmniej pół roku. Liczy się więc nie wiek tylko, jak długo przed sprzedażą
    był on używany przez dokonującego tej sprzedaży podatnika. Oznacza to, że
    nawet w przypadku ośmioletniego samochodu, używanego przez podatnika krócej
    niż sześć miesięcy (np. tylko przez dwa) konieczne będzie zapłacenie VAT.
    (...)