  • Data: 2006-10-23 12:14:16
    Temat: Re: Usługi w UE
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mime" <6...@u...jetable.net> napisał w wiadomości
    news:ehi915$1ls$1@news.interia.pl...
    > Witam,
    > Bardzo prosze o pomoc w nast. sprawie:
    > Ostatnio dowiedzialem sie w US, ze do uslug informatycznych niepotrzebny
    > mi w ogole Nip-UE. Faktycznie - VAT rozliczany jest za granica.

    zgoda pod warunkiem, że świadczysz swoje usługi w UE podatnikom vat

    > Zapomnialem jednak spytac o rzecz odwrotna (i mam nadzieje na pomoc
    > grupy) - czy jezeli kupuje uslugi w UE, to czy do tego musze miec Nip-UE?
    > Bo wtedy ja rozliczam VAT w Polsce. Te uslugi, ktore kupuje w UE to np.
    > reklama w Google, hosting itp.

    przy zakupie tego typu usług nie jest wymagane posługiwanie się nip- ue

    > I druga sprawa - dotychczas moja ksiegowa jakos dziwnie rozliczala te
    > kupno uslug, ze one sie zerowaly - tzn jakos tak, ze najpierw ja kupowalem
    > w UE, a potem to samo sprzedawalem i wychodzilo zero (jestem laikiem co
    > widac).

    "zerowały się" w deklaracji vat miesięcznej, dobrze rozumiem? czyli były
    wykazywane raz po stronie vat naleznego a raz po stronie naliczonego?
    jezeli miałeś prawo do odliczenia tego vat, to wszystko jest ok

    I np. ostatnio zlozylem formularz VAT-UE i bylo tam
    > pare pozycji (wlasnie te uslugi), ale razem wszystko sie sumowalo do zera.
    > Czy tak mozna ksiegowac?

    vat-ue dotyczy wyłącznie obrotu towarego w ue, więc jesli jedynie
    świadczysz/kupujesz usługi, to niepotrzebnie go składasz

    pozdrawiam