  • Data: 2010-01-03 10:59:01
    Temat: Re: Usługi a VAT UE za IV kwartał 2009?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-01-03, Grzegorz <g...@o...pl> wrote:
    > z tego co mi wiadomo, to dotyczy tylko towarów a nie usług, tak przynajmiej
    > było i to po przekroczeniu 500tys.pln

    A konkretnie:

    Art. 100.

    1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, zarejestrowani jako podatnicy VAT UE,
    są obowiązani składać w urzędzie skarbowym zbiorcze informacje o dokonanych:

    1) wewnątrzwspólnotowych dostawach towarów w rozumieniu art. 13 ust. 1 i 3,
    do których ma zastosowanie art. 42 ust. 1, na rzecz podatników podatku
    od wartości dodanej lub osób prawnych niebędących takimi podatnikami,
    zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej,

    2) wewnątrzwspólnotowych nabyciach towarów, o których mowa w art. 9 ust. 1
    lub art. 11 ust. 1, od podatników podatku od wartości dodanej,
    zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej,

    3) dostawach towarów zgodnie z art. 136 ust. 1 lub 2, na rzecz podatników
    podatku od wartości dodanej lub osób prawnych niebędących takimi podatnikami,
    zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej,

    4) usługach, do których stosuje się art. 28b, na rzecz podatników podatku
    od wartości dodanej lub osób prawnych niebędących takimi podatnikami,
    zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej, świadczonych
    na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju,
    innych niż zwolnionych od podatku od wartości dodanej lub opodatkowanych
    stawką 0%, dla których zobowiązanym do zapłaty podatku od wartości dodanej jest
    usługobiorca

    [...]

    4. Informacje podsumowujące mogą być składane za okresy kwartalne w terminie do 15.
    dnia
    miesiąca następującego po kwartale, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu
    dokonania transakcji, o których mowa w ust. 1, w przypadku gdy dotyczą one:

    1) transakcji, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 3, jeżeli całkowita wartość tych
    transakcji, bez podatku od wartości dodanej, nie przekracza w danym kwartale
    i w żadnym z czterech poprzednich kwartałów kwoty 250.000 zł,

    2) transakcji, o których mowa w ust. 1 pkt 2, jeżeli całkowita wartość tych
    transakcji,
    bez podatku, nie przekracza w danym kwartale 50.000 zł,

    3) transakcji, o których mowa w ust. 1 pkt 4.

    Za:

    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl